Lime-technologies auttaa huolehtimaan valokuvausliikkeen asiakkaista
Onko sinulla valokuvausliike tai muu alan yritys ja haluaisit kehittyä alasi konkariksi? Tämän tavoitteen saavuttamiseksi on erittäin tärkeää, että asiakkaasi ovat tyytyväisiä tarjoamiisi palveluihin ja että he kokevat saavasi sinulta sekä ensiluokkaisia tuotteita että ensiluokkaista palvelua. Kuinka sitten saat selville, mitä mieltä asiakkaasi ovat valokuvausalan yrityksestäsi ja mitkä ovat yrityksesi tarjoaman palvelun pullonkaulat? Entä kuinka opit tuntemaan asiakkaasi entistä paremmin ja palvelemaan heitä tämän tiedon valossa erityisen hyvin? Lime-technologies, jonka kotisivut löydät osoitteesta https://www.lime-technologies.com/fi/, voi auttaa sinua tämän haasteen selättämisessä ja me kerromme sinulle tässä artikkelissa, kuinka tämä toimii!
CRM haltuun
Kun puhutaan yrityksen asiakkuudenhallinnasta, tulee yleensä varsin nopeasti vastaan termi CRM. Termi saattaa hämmentää, elleivät modernit asiakkuudenhallintajärjestelmät ole sinulle vielä tuttuja, mutta termi kannattaa ehdottomasti ottaa haltuun, sillä CRM on avain valokuvausalan yrityksesi menestykseen! Ja https://www.lime-technologies.com/fi/ -sivusto on erikoistunut tarjoamaan asiakasyrityksilleen erityisen laadukkaita CRM-järjestelmiä, joten ihan ensimmäiseksi sinun kannattaa surffata tähän osoitteeseen.
Lime-technologies osoitteessa https://www.lime-technologies.com/fi/ tarjoaa erityisen käyttäjäystävällisiä ja visuaalisia järjestelmiä, joten näiden järjestelmien käytön oppiminen on helppoa ja nopeaa, vaikka et olisi koskaan käyttänyt tällaisia järjestelmiä ja vaikka koko CRM olisi sinulle ennestään täysin vieras juttu. Osoitteesta https://www.lime-technologies.com/fi/ hankitut CRM-järjestelmät on myös mahdollista räätälöidä yrityksesi tarpeiden mukaan, siten, että yrityksesi CRM pitää sisällään juuri ne ominaisuudet, joita se tarvitsee ottaakseen asiakkuudenhallintansa haltuun.
Asiakaspalvelua sujuvasti
Jotta valokuvausalan yrityksesi asiakaspalvelu olisi mahdollisimman sujuvaa, on tärkeää, että yrityksesi asiakaspalvelijat ja markkinoijat löytävät kaikki yrityksesi asiakastiedot yhdestä ja samasta paikasta helposti ja nopeasti ilman ylimääräistä sähellystä. Näin asiakaspalvelusta tulee sujuvaa ja nopeaa ja asiakkaalle tulee tunne, että yritys on kiinnostunut hänestä ja hänen toiveistaan. Kun CRM integroidaan yrityksesi muihin IT-järjestelmiin, on käyttöönotto ja järjestelmän käyttö erityisen helppoa ja monesti käy niin, että laadukkaan CRM:n ansiosta yritys pystyy tarjoamaan asiakkailleen entistä parempaa asiakaspalvelua entistä vähemmällä henkilökunnalla. CRM auttaakin yritystäsi oppimaan, kuinka asiakasta kohdellaan niin, että hän kokee olevansa kuningas.
Markkinointia kohdennetusti
CRM auttaa valokuvausalan yritystäsi myös keräämään tietoja asiakkaistasi. Voit järjestää CRM:n avulla esimerkiksi tehokkaita asiakaskyselyitä ja käyttää näistä kyselyistä saamiasi tietoja hyödyksi yrityksesi markkinoinnin kohdentamisessa. Vääränlainen mainos yleensä ärsyttää ja voi saada asiakkaan jopa suhtautumaan yritykseesi kielteisesti. Sama mainos voisi olla jollekin toiselle kuluttajalle erittäin mieleinen eli kyse on lähinnä mainoksen kohdentamisesta oikealle kohderyhmälle. Etenkin sähköpostimarkkinoinnissa saa olla tarkkana, ettei vain tuuttaa kaikkia viestejä kaikille postituslistan vastaanottajille ja aiheuta täten pahennusta asiakkaiden keskuudessa.
Esimerkiksi Posti on tehnyt tutkimuksen kohdennetusta mainonnasta halutessaan ottaa selvää koetaanko tällainen mainonta ihastuttavana vai vihastuttavana. Tutkimuksen mukaan etenkin kuluttajalle kohdennetut alekoodit ja -kupongit osuvat tavallista useammin maaliin ja saavat kuluttajan ostamaan tuotteen tai palvelun alennetulla hinnalla. Tämä tieto voi auttaa myös sinua tarjoamaan asiakkaillesi kohdennettuja alekoodeja esimerkiksi seuraavasta valokuvatilauksestaan tai vaikkapa valokuvakirjan teettämisestä.
Erityisen tärkeää oikein kohdennettu markkinointi on siksi, että hyvää asiakaspalvelua saanut tyytyväinen asiakas yleensä kertoo kokemuksistaan myös muille yrityksesi potentiaalisille asiakkaille, jolloin saat yrityksellesi täysin ilmaista positiivista mainosta. Usein suusta suuhun -markkinointi on lisäksi todella tehokasta – etenkin, jos suosittelun tekee joku sinulle läheinen henkilö tai esimerkiksi julkisuudesta tuttu arvostettu henkilö. Samalla yrityksen on erittäin tärkeää pitää mielessä, että tyytymättömät asiakkaat usein suorastaan huutavat tyytymättömyyttään ympäriinsä, jolloin jo yksikin tyytymätön asiakas voi kerätä yrityksellesi yllättävän paljon huonoa mainetta!